niedziela, 19 czerwca 2016

DIY: Jak zrobić ukrytą półkę ?




Kiedyś, dawno już temu wspominałam coś o ukrytych półkach. Dziś chciałabym przybliżyć ten temat. Jest to fajny sposób na umiejscowienie książek na ścianie nie kupując i nie wieszając na ścianie "prawdziwych" półek. Jest to też fajna opcja dla osób posiadających dużą ilość książek w domu. U mnie jak na razie są zrobione tylko w sypialni, mam jednak zamiar "dorobić" ich jeszcze troszkę, żeby od góry po dół na ścianie były same książki.
Planuję jeszcze przemycić troszkę do salonu. Nie dość, że prezentuje się ładnie, jest ozdoba samą w sobie, to jeszcze książki zajmują godne miejsce na ścianie, na widoku, a nie np znajdują się w kartonie, tak jak to było u mnie po przeprowadzce... i długo jeszcze po.

Takie UKRYTE  półki można oczywiście kupić w internecie, ale z tego co pamiętam kosztowały nie mało (ok 60-80zł za sztukę), a żeby fajnie się wszystko prezentowało potrzebowalibyśmy minimum 3-4, czyli już mi zaświtało w głowie, że stanowczo za dużo za tak mało ;)
Wpadłam na pomysł zrobienia takich półek (czytaj przeszukaniu skrzynek męża w celu znalezienia starych winkli) i już...
Dodam tylko, że te oryginalne w sklepie różnią się tym, że maja punkt zaczepienia do okładki, czyli nie widać, że książki są na czymś przyłożone, w naszej wersji widać od spodu, że "coś " jest. Można albo poświęcić starą książkę i podkleić albo po prostu położyć książki i już.

Do wykonania ukrytych/ niewidzialnych półek potrzebujemy :
  • stare kątowniki- sztuk tyle ile chcemy półek
  • męża lub kogoś ko przymocuje je do ściany 
         Odmierzamy odległość i zaznaczamy miejsca w których chcemy mieć książki.
 

                         Widok od dołu, niestety widać winkiel, ale nie miałam sumienia kleić książek

                             Efekt końcowy i widok z góry zarazem, jak widać prezentuje się całkiem dobrze :)






1 komentarz:

  1. Dla miłośników letnich wieczorów na świeżym powietrzu, komplety ogrodowe są niezbędnym elementem wyposażenia ogrodu. Znalazłem na https://ogrodolandia.pl/komplety-ogrodowe zestawy, które są idealne do organizowania spotkań z rodziną i przyjaciółmi. Wygodne fotele, przestronne stoły i ławki zapewniają komfort siedzenia, a ich estetyczne wykonanie dodaje uroku każdej przestrzeni zewnętrznej.

    OdpowiedzUsuń