piątek, 15 lipca 2016

Kruche rurki z kremem

      Przepis szybki, łatwy, tani. Rurki są przepyszne i znikają w mig :) Zastanawiałam się czy wrzucać tutaj przepis, ale przyznam się szczerze, że nawet ja sama jak szukam starych przepisów to łatwiej, szybciej i wygodniej jak zajrzę do internetu. Wrzucam  więc swój sprawdzony stary rodzinny przepis:)






Składniki na ciasto:
  • 3szklanki mąki
  • szklanka śmietany np 18%
  • kostka masła lub margaryny do pieczenia
  • szczypta soli

Krem budyniowy:
  • 2 opakowania budyniu w proszku (polecam pudding z lidla)
  •  3 szklanki mleka
  • 1,5 kostki masła lub margaryny
  • ok pół lub nawet 3/4 szklanki cukru pudru


Wszystkie składniki połączyć i wyrobić ciasto, schłodzić w lodówce (min pół godzniki).
Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni




Szykujemy foremki,smarujemy je masłem.



   
Ciasto rozwałkować bardzo cieniutko, pociąć na długie równe paski. Każdy pasek zawijamy wokół foremki. Następnie obtaczamy w cukrze. Pieczemy ok 15-18 min . Do zrumienienia.
Upieczone ściągamy z foremek*, studzimy i nadziewamy kremem :)

Z podanego przepisu wychodzi ok 50 sztuk.
Będzie czym ugościć gości (albo siebie)



 Gotujemy 2 budynie w podanej ilości mleka, nie dodajemy cukru. Studzimy. Masło ucieramy z pudrem na puszystą masę. Dodajemy  po troszku budyń i nadal mieszamy (najlepiej mikserem). Nadziewamy rurki, schładzamy (o ile to możliwe ) i już :)




Jeśli korzystasz z tego przepisu- zostaw komentarz.
Jeśli podoba Ci się przepis- zostaw komentarz.
Będzie mi bardzo miło :)

 *foremki- jeśli nie masz specjalnych foremek, to zwiń kawałek folii aluminiowej i też będzie dobrze. Ja mam mało foremek i zawsze wspomagam się folią :)
  







                                            




                                                         Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz