poniedziałek, 18 maja 2015

DIY - lampa nad blat/barek



#klosz ze sznurka
 
   W Naszym nie do końca umeblowanym jeszcze domu mieszkamy dopiero od kilku miesięcy…. Rzecz wiadoma, nie wszystko już mamy i nie wszystko kupi się od razu, dlatego postanowiłam zrobić coś, żeby samotne i smutne żarówki wiszące nad blatem świeciły dumnie pełnym blaskiem w otoczeniu fajnych lamp ;)

 Ponieważ kiedyś już robiłam taki żyrandol do sypialni to wiedziałam na co się pisze: robota czysta nie jest ale za to jaka duma w człowieku potem narasta. Zabawa fajna, ale dla cierpliwych…niecierpliwym nie  polecam ...na początku zanim klej zacznie się spajać ze sznurkiem to spada i zjeżdża z balonu i uwierzcie mi: można oszaleć. Za to kiedy już skończymy i odczekamy 24 godziny (!!!), żeby żyrandol nam się utwardził to efekt jest nieziemski.


Do zrobienia takiego klosza potrzeba:
  • Klej vikol
  • Sznurek/wełna
  • Balon
  • Oliwka tudzież olej
  • Dwa krzesła :P
  • Chęci

    Żałuję, że nie zrobiłam zdjęć w trakcie robienia bo na pewno byłoby łatwiej teraz, ale uwierzcie mi, że tak wczułam się w role, ze nie byłam w stanie.
Klej najlepiej wlać do miseczki, będziemy moczyć w nim sznurek (nie wkładajmy całego sznurka od razu ponieważ może się poplątać i skleić).
Balon dmuchamy na taka wielkość jaką chcemy mieć klosz. Smarujemy go oliwka i najlepiej przewiązujemy sznurkiem w miejscu związania supełka, a potem sznurek wiążemy do dwóch krzeseł (będzie wygodniej działać, a potem będzie lepiej schło).
Kiedy mamy już nasmarowany balon to zaczynamy zabawę ze sznurkiem, oblepiony klejem musimy powoli nakładać wokół balonu. Kiedy zakończymy już dzieło należy zostawić taki balon z mokrym sznurkiem na minimum 24 godziny (mój niecierpliwy mąż kiedyś po kilku godzinach zaczął przebijać balon i w efekcie klosz się wklęsł -był jeszcze miękki ),a następnie delikatnie przebijamy balon i wyciągamy jego resztki.
Zamierzam w najbliższym czasie po raz kolejny zrobić taki klosz (kolorowy i trochę bardziej wymyślny ) i nie omieszkam wstawić fotek i dokładniejszej foto-relacji J
    Szczerze polecam...lampa tania, ładna i oryginalna, a wrażenia po wykonaniu i miny gości bezcenne ;)



                                                               zainspirowana żarówką ;)





                                                                    efekt końcowy





                                                                moje pierwsze dzieło






                                    znalazłam w sieci małą podpowiedź co do wykonania 
#inspiracje






4 komentarze:

  1. Bardzo lubię takie lampkowe historie a od zrobienia moich własnych dzieli mnie brak wolnego czasu ostatnio...;) Byle do wakacji :)))
    Na początku też dodawałam takie małe zdjęcia aaaaaaaaale potem doszłam do tego jak je powiększyć i ustawiać po swojemu - wystarczy prawym przyciskiem myszki najechać na zdjęcie w BLOGGERZE i nacisnąć i pojawi Ci się pod zdjęciem pasek - rozmiar: małe, duże, rozmiar oryginalny itp., ustaw do lewej, do prawej itp. Zerknij tam jeśli chcesz dodawać większe zdjęcia :)
    Wystarczy spojrzeć na te kilka zdjęć, które już dodałaś i wiem, że mi się u Ciebie spodoba..;) Dużooooo bieli i szarości...kocham... ;]]]
    :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że Ci się podoba u mnie i dziękuję za pierwszy jakże cenny komentarz ;)
    Co do zdjęć to są małe fakt, ale przyznaje się bez bicia,że sama je pomniejszyłam zanim dodałam-następne będą już normalne :)
    Odnośnie lamp- też uwielbiam takie historie...w planie mam teraz klosz do lampy stojącej i na pewno wstawię w niedługim czasie na bloga etapy produkcji i efekt końcowy jaki mi wyszedł (o ile wyjdzie hehe)
    pozdrawiam gorąco :*

    OdpowiedzUsuń
  3. 42 yrs old Account Coordinator Ira Sandland, hailing from Brossard enjoys watching movies like Joe Strummer: The Future Is Unwritten and Flag Football. Took a trip to Birthplace of Jesus: Church of the Nativity and the Pilgrimage Route and drives a Ferrari 250 GT California LWB Competizione Spyder. zobacz strone www

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne lampy. Jak zamocowałaś klosze do kabla, skoro nie mają na dole dziurki do wkręcenia żarówki?

    OdpowiedzUsuń