czwartek, 4 sierpnia 2016

Blok czekoladowy


Czy muszę pisać jakiś wstęp robiąc ten deser?  Chyba nie! Stary sprawdzony,  dobry blok czekoladowy zna chyba każdy. Prze słodki, ale zarazem prze pyszny. Choć wystarczy kostka,żeby się zasłodzić, to nadal ma się ochotę na więcej...
Przepis rodem z PRLu, ale nadal osładza Nam życie :)

Podaję dwie opcje, ponieważ robiłam dwie wersje i oby dwie wyszły dobre- jedna mniejsza porcja, druga większa z innymi proporcjami.
U Nas to już drugi blok w tym tygodniu (dobrze, że M. lubi słodkie i podjada trochę bo ja już wyglądam jakbym  tylko takimi słodyczami tylko żyła)

Do zrobienia bloku potrzebujemy:
(wersja mniejsza)
  • 250 g mleka w proszku
  • 1 margarynę lub kostkę masła (stare przepisy podają margarynę, ale na maśle jest smaczniejsze)
  • pół szklanki mleka lub wody
  • szklanka cukru
  • ok 5 łyżek kakao
  • ok 200g herbatników
  • opcjonalnie bakalie
W rondelku roztapiamy masło z mlekiem i cukrem robiąc tak zwany syrop. Herbatniki kruszymy na małe kawałki i   łączymy w misce z mlekiem w proszku, dodajemy kakao. Następnie wlewamy ciepły syrop do suchych składników, mieszamy i całośc wkładamy do formy wyłożonej folią spożywczą, chłodzimy w lodówce kilka godzin ... wyciągamy, kroimy i jemy :)



Większa porcja:
  • 500g mleka w proszku
  •  1,5 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki mleka lub wody
  • 1 kostka margaryny lub masła
  • 5łyżek kakao
  • 400g herbatników
  • opcjonalnie bakalie 
Sposób wykonania jest taki sam jak wyżej. Jak widzicie proporcje tłuszczu się nie zmieniły. Obie wersje są dobre i obie wychodzą. Do pierwszej porcji dałam za dużo kakao i wyszło jak dla mnie  za mocne, do drugiej porcji dodałam tyle samo, co do mniejszej, ale już proporcje mleka były inne i wyszło właśnie takie jak lubię :)
Opcjonalnie można dodać bakalie... Moim zdaniem z suszoną żurawiną i orzeszkami ziemnymi było by to mistrzostwo świata, ale niestety w Moim domu to nie przejdzie... M. woli bez dodatków:(













2 komentarze:

  1. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem ogromną fanką bloku czekoladowego! Ja jeszcze lubię dodatek innych bakalii, same herbatniki to dla mnie troszkę za mało. Idealny smak mojego dzieciństwa odtworzyłam z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-blok-czekoladowy/ i bardzo chętnie przyrządzam blok czekoladowy dla swoich dzieci, uwielbiają go!

    OdpowiedzUsuń