poniedziałek, 5 czerwca 2017

Bialy likier malibu -przepis

 Lubicie malibu ???? O co ja w ogóle pytam... Ten likier o kokosowym smaku z dodatkiem słodkiego zagęszczonego mleczka jest pyszny, idealny na babskie spotkania i nie tylko ;)
Nie wiem co więcej o nim napisać, brak mi słów po prostu...
Zróbcie je i sami oceńcie jak może smakować taki własnej domowej produkcji  :)



Składniki: 
  • wiórki kokosowe - 400 g
  • spirytus ok 250 ml
  • 150 ml wódki
  • 300 ml wody (lub więcej - zależy jakie mocne lubicie)
  • mleczko skondensowane zagęszczone słodkie - dwie puszki po 460 g
  • mleczko skondensowane zagęszczone niesłodzone - dwa opakowania po 200 g

Wykonanie:

Wiórki kokosowe wsypujemy do słoika i zalewamy spirytusem (moje tak "wpiły" alkohol, że wystraszona dodałam jeszcze ok 150 ml wódki). Całość chowamy do szafeczki i czekamy kilka dni - minimum tydzień (u mnie prawie miesiąc leżakowania), im dłużej tym lepiej. Należy pamiętać, żeby codziennie potrząsnąć słoikiem z wiórkami, żeby dobrze się wszystko połączyło.

Po czasie leżakowania wyciskamy wiórki najlepiej przez gazę lub drobne sitko, żeby oddzielić alkohol. Wiórki nie będą Nam potrzebne  ( no chyba, że do jakiegoś "mocnego" ciasta kokosowego):)

Do pozyskanego alkoholu dodajemy przegotowaną chłodną wodę, chodzi o to, żeby uzyskać odpowiednie proporcje i  smak. Ja nie lubię mocnych trunków więc wody dałam ciut więcej :)

W sumie wyszło mi ponad pół litra kokosowego alkoholu do którego dodałam dwie puszki mleka skondensowanego zagęszczonego słodkiego oraz dwa opakowania mleczka niesłodzonego dla zrównoważenia smaku. Niektórzy dodają także mleczko kokosowe, ale nie trzeba :)

 Całość przelałam do szklanych butelek i wstawiłam do lodówki.

Gotowe! :)



ps     nie musicie dodawać wódki do spirytusu, 
ps 2     możecie dać też samą wódkę zamiast spirytusu  jeżeli tak wolicie ;)

ps 3       coś szybko mi znika to moje malibu... ;)





















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz